جمعه, 10 فروردين 1403
عنوان گروه خبري / فرهنگی و هنری . اجتماعی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ 
به همت بنیاد نخبگان هرمزگان:
آیین تكریم و نكو‌داشت شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی كنگی
آیین تکریم و نکو داشت شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی چهارمین دریانورد بزرگ صبح امروز 21 اسفند ماه در بندرعباس برگزار شد.
به همت بنیاد نخبگان هرمزگان و با حضور رییس بنیاد نخبگان هرمزگان، مدیر عامل مجتمع کشتی ساز ی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو)، منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیر عامل مرکز مطالعات خلیج فارس، جمعی از اساتید، صاحبنظران، پژوهشگران، محققین، صاحبان استعداد برتر، دانشجویان و مسئولین استانی، مراسم نکو داشت و تکریم از دریانورد نامی ایران، شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان برگزار شد .

شهردار بندر کنگ نیز در این مراسم با بیان اینکه بندرکنگ یکی از بنادر تاریخی و باستانی خلیج فارس است گفت : این بندر ریشه در ایران قبل از اسلام دارد.

مهندس زارعی افزود : بندر کنگ یک بندر دریانوردی  است که دریا نوردان با شناورهای ساخت دست خودشان که می توانست خلاف جهت باد حرکت کند و باد مخالف را به باد موافق تبدیل کند حرکت نمایند.

وی ادامه داد : دریانوردان کسانی هستند که فرهنگ ایران را به کشورهای دیگر بردند ، این افراد انسانهای با کیفیتی هستند که ما باید میراث دار این افراد باشیم.

شهردار بندرکنگ بیان داشت : متاسفانه مردم میراث داری را درسازمان میراث فرهنگی جستجو می‌کنند، این در حالی است که خود ما باید میراث دار باشیم و از دانش دریا نوردی حفاظت کنیم.

مهندس زارعی از ثبت جهانی صنعت لنج سازی در سال 2018 خبر داد و گفت : بندر کنگ 80 دریانورد دارد که کتاب دانش آنها در حال تدوین است.

وی از وجود 195 هکتار بافت تاریخی در بندر کنگ خبرداد و گفت : از آواها و نواهای دریایی نیز در خانه هنرمندان کنگ حفاظت می شود .

یاد آور می شود ؛ این مراسم با پخش نماهنگ های مختلف، اجرای تئاتر و موسیقی زنده توسط گروه آنامیس میناب، رونمایی از کتاب نگرشی به زندگی و آثار احمد بن ماجد دریانورد نامدار ایرانی نوشته استاد منصور لوائی و رونمایی از دوجایزه سالانه و تندیس همراه بود، جایزه سالانه شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد که به یکی از افراد اثر گذار در حوزه دریایی استان و جایزه سالانه شمس الدین محمدابن احمد کیشی نیز که سال گذشته مراسم نکوداشت برای این دانشمند بزرگ برگزار شد؛ به یک فعال حوزه پزشکی ویا علوم ادبی اعطا خواهد شد.
امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0